V sklopu Erasmus+ izmenjave smo se z 16 dijaki umetniške in splošne gimnazije odpravili na nepozabno avanturo v italijansko mesto Varese, kjer smo se na različnih področjih umetnosti, jezika, kulture in kulinarike podali v raziskovanje, kar je bil cilj izmenjave.
Naša izkušnja je bila bogata z novimi vprašanji, izzivi in spoznanji, saj smo se na različnih lokacijah srečevali z novimi pristopi, tehnikami in filozofijami, ki so nas popeljale izven našega vsakdana in razširile naše obzorje. V okviru skupinske mobilnosti smo aktivno sodelovali pri pouku številnih predmetov, kot so angleščina, fizika, biologija, znanost in gledališče. Aktivnosti so bile zasnovane tako, da so spodbujale medkulturni dialog in izboljševale jezikovne spretnosti. V ospredju so bile teme, kot so potovanja, izobraževanje in globalizacija. Pomemben del aktivnosti so bila druženja, kjer so slovenski dijaki predstavili Slovenijo. Predvsem geografske, kulturne in zgodovinske značilnosti Slovenije, vključno z naravnimi znamenitostmi, tradicionalno hrano, prazniki in običaji.
Ene izmed ključnih dejavnosti na izmenjavi so bile debatne in gledališke aktivnosti. Debaterji so skupaj z mentorji izmenjali svoje izkušnje, se pogovorili o delovanju debatnega krožka na šoli ter načinih priprave na debate in debatne turnirje. Izvedli so dve debati. Ena debata se je nanašala na trditev, ki smo jo izvedeli teden dni prej: Ta zbor verjame, da je trend poljubnega šolanja od doma naredil več škode kot koristi. Trditev za drugo debato pa smo izvedli uro pred samo debato: Rajši bi živeli anonimno življenje kot življenje kluba 27.
Gledališke delavnice so bile prav tako edinstvene, saj smo v praksi preizkusili različne vaje, povezane z maskami. Naša pot se je začela s teorijo, kjer smo raziskovali, kako maska ni le umetniški predmet, temveč tudi orodje za izražanje identitete, čustev in osebnosti. Dijaki so skozi vaje pod mentorstvom strokovnjakinje iz italijanskega gledališča preučevali, kako lahko maska spremeni interpretacijo lika in zgodbe ter prispeva h globljemu razumevanju gledališča.
Delo z maskami ni bilo zgolj tehnično, temveč je vključevalo tudi spoznavanje različnih kulturnih tradicij in zgodovinskih obdobij, v katerih so bile maske ključni element. Na ta način smo se dotaknili zgodovine, ki sega od starogrškega gledališča pa vse do sodobnih gledaliških praks, kjer maske še vedno igrajo pomembno vlogo. Dijaki so tako skozi prakso spoznavali, kako lahko maska postane sredstvo za transformacijo in osebno preobrazbo ter kako se skozi njo lahko oblikuje nova identiteta. Prav tako so raziskovali, kako maske v gledališču odražajo odnos do sveta, čustev in socialnih struktur. Vaje so bile zahtevne, vendar so dijaki hitro osvojili osnove in jih začeli uporabljati pri ustvarjanju lastnih gledaliških prizorov. Ta izkušnja jim je omogočila ne le tehnično izpopolnitev, temveč tudi globlje razumevanje pomena telesne geste, obraznih izrazov in komunikacije brez besed.
Del izmenjave sta bila obiska Milana in Coma s čudovitim jezerom ter povzpetje na Sacro Monte nad mestom Varese. V Milanu smo se srečali z bogato umetniško dediščino in zgodovino tega svetovno znanega mesta. Milano ni le gospodarsko in modne središče Italije, ampak tudi dom številnim umetniškim zakladom, ki so dijakom omogočili raziskovanje najrazličnejših umetniških zvrsti. Med našimi sprehodom po Milanu, obisku magične cerkve San Maurizio al Monastero Maggiore in umetnostnega muzeja Novecento, smo govorili o delih velikih umetnikov, kot so Leonardo da Vinci, Caravaggio, Boccioni, Severini in mnogi drugi, zelo pomembni za to okolje. Ogledali smo si tudi ikonične zgradbe, kot je milanska katedrala Duomo, kjer smo raziskovali arhitekturo in zgodovino tega znamenitega spomenika. Seveda ni bilo mogoče obiskati Milana brez dotika njegove modne scene. Milano je namreč svetovno priznano središče mode, kar smo izkusili skozi različne obiske modnih trgovin in butikov.
Erasmus izmenjava v Italiji je bila neprecenljiva izkušnja, ki je dijakom omogočila poglobljeno raziskovanje umetnosti, jezika, spoznati trajnostni način potovanja, nove kulture in kulinarike. Spoznavanje gledališča skozi masko je dijakom odprlo nova obzorja na področju umetniškega izraza, debaterjem pa prinesla nove prakse.