Vizija in poslanstvo šole že vrsto let izhajata iz mota »Z znanjem ponosni v prihodnost« oziroma vizije, ki jo sprejemamo vsi udeleženci v vzgojno-izobraževalnem procesu na naši šoli: »Kakovostno znanje, inovativnost in vzgoja, ki temelji na medsebojnem spoštovanju in sodelovanju, vodijo do uspeha v življenju.«
VIZIJA
Šola je družbeni podsistem s ciljem, da z vzgojno-izobraževalnim procesom opolnomoči mlade za samostojno, odgovorno, ustvarjalno, inovativno in humano delovanje v družbi prihodnosti. Glede na hitre spremembe v družbi in potrebe na trgu delovne sile težko napovemo, kateri so poklici prihodnosti. Lahko pa predvidevamo, kaj se pričakuje od zaposlenih v prihodnosti. To so zmožnosti ustvarjalnega razmišljanja in ustvarjanja, timskega dela, strokovnosti, pripadnosti in inovativnosti. Hkrati ne smemo zanemarjati vzgojne vloge, ki jo imamo izobraževalne ustanove. Srednješolska leta so zelo pomembno obdobje v razvoju vsakega posameznika. Je čas, ki pomembno vpliva na oblikovanje človekove osebnosti. Družbo prihodnosti si predstavljamo tako, da smo med sabo strpni, živimo v varnem, zdravem in solidarnem okolju, se zavedamo odgovornosti do sebe, drugih in narave, ki nas obkroža. Pri mladih krepimo socialno vključenost in varstvo okolja kot elementa blaginje in integracije v družbi. To so vrednote, ki jih lahko pri mladem človeku sooblikuje pozitivno in spodbudno šolsko okolje. Enega glavnih izzivov srednješolskega prostora v prihodnje vidimo v hitrem odzivanju in prilagajanju na spremembe, ki v družbi nastajajo zaradi razvoja tehnologije, napredka spoznanj v znanosti in spreminjanja hierarhije vrednot v družbi. Odziv ne more biti kratkotrajen, ampak mora biti trajnostno naravnan in takšen, ki bo imel učinke na dolgi rok.
POSLANSTVO
Gimnazija Franca Miklošiča Ljutomer je v desetletjih angažiranega dela generacij zaposlenih postala ugledna srednješolska ustanova, ki je ožjemu in širšemu okolju poznana po kvalitetnem vzgojno-izobraževalnem delu zaposlenih, bogatem naboru šolskih in obšolskih dejavnosti, uspehih dijakov na različnih področjih ter uspešno opravljeni splošni in poklicni maturi. Znanja in kompetence, pridobljene v vzgojno-izobraževalnem procesu, dijakom omogočajo vpis na želene študijske smeri oziroma opravljanje poklica, za katerega so se izobraževali. Na šoli si prizadevamo prilagajati se vsakokratnim družbenim spremembam in sledimo razvoju stroke na področju vzgoje in izobraževanja. Aktivno smo vključeni v različne državne projekte in sodelujemo z različnimi partnerji iz tujine. Za doseganje zastavljenih ciljev soudeleženim v vzgojno-izobraževalnem procesu skušamo omogočiti najboljše pogoje za izobraževanje in delo, osebnostno in poklicno rast. Naša želja je, da bi bili naši dijaki v prihodnje nosilci in gonilo vsesplošnega razvoja v lokalnem, državnem in mednarodnem okolju.
Vse to počnemo z namenom ponuditi dijakom najboljše možne pogoje za izobraževanje, zaposlenim pa najboljše možne pogoje za delo.
Pri tem poslanstvu smo:
- šola priložnosti,
- strpni, se spoštujemo in smo iskreni,
- omogočamo varno in spodbudno učno okolje,
- spodbujamo čut za dobrodelnost in prostovoljno delo,
- sledimo novim spoznanjem in poglabljamo svoje strokovno znanje, ki ga posredujemo svojim udeležencem izobraževanja,
- razvijamo, sprejemamo in dopuščamo drugačnost,
- izkušnje iz preteklosti povezujemo s sedanjostjo,
- z lastnim razmišljanjem razvijamo svoj stil dela (ustvarjalno, svobodno, kritično in odgovorno),
- zaupamo v svoje delo, pri katerem smo odprti in dinamični, v delo vnašamo nove oblike in metode ter sodelujemo drug z drugim,
- stalno uvajamo najnovejše pedagoške in andragoške pristope,
- udejanjamo strategijo prožnih oblik učenja,
- upoštevamo načela in cilje trajnostnega razvoja na okoljskem, socialnem in ekonomskem področju,
- ponujamo in izvajamo aktivnosti, s katerimi dijake spodbujamo k odgovornemu ravnanju do okolja in do sebe,
- se povezujemo s partnerji na lokalnem, državnem in mednarodnem nivoju.
Smo zavod odprtih ljudi do vseh, ki želijo dobiti kvalitetno izobrazbo.
Strokovni tim za kakovost
Zakon o gimnazijah v 9.a členu opredeljuje sestavo strokovnega tima za kakovost, ki jih predlaga ravnatelj in šteje 5 članov. Sestavo potrdi Svet zavoda. Mandat strokovnega tima za kakovost traja štiri leta. Ista oseba je lahko imenovana za člana strokovnega tima za kakovost večkrat.
Strokovni tim za kakovost ugotavlja in spremlja kakovost vzgojno-izobraževalnega dela šole v skladu s sprejetimi kazalniki, strokovnimi usmeritvami in predpisi. Strokovni tim za kakovost v sodelovanju z ravnateljem vsako leto pripravi poročilo o samoevalvaciji, ki je del poročila o izvedbi letnega delovnega načrta, in ga objavi na spletni strani šole. Ravnatelj enkrat letno poroča svetu šole o zagotavljanju kakovosti.
Člani tima:
- Mateja Godec, Nina Pečnik, Jasna Vogrinec, Ludvik Rogan, Klaudija Tivadar
Komisija za kakovost
Zakon o poklicnem in strokovnem izobraževanju v 16. členu določa sestavo komisije za kakovost. Ravnatelj predlaga sestavo komisije za kakovost, ki jo potrdi Svet zavoda. Komisija spremlja in ugotavlja kakovost vzgojno-izobraževalnega dela. Šola vsako leto objavi poročilo komisije za kakovost na svoji spletni strani.
- Liljana Fajdiga - predsednica,
- Franc Čuš - ravnatelj,
- strokovni tim za kakovost: Mateja Godec, Nina Pečnik, Jasna Vogrinec, Ludvik Rogan, Klaudija Tivadar
- Uroš Koštric – organizator izobraževanja odraslih
- predstavnik delodajalcev: Jasna Špindler, vodja vrtca Cezanjevci
- predstavnik staršev in dijakov:
- predsednik Sveta staršev za posamezno šolsko leto;
- predsednik Dijaške skupnosti za posamezno šolsko leto.
Poročilo Tima za kakovost in Komisije za kakovost je enoten dokument.