Raznolikost nas bogati (Diversity Enriches Us)
Partnerji:
Portugalska: Bragamob (https://bragamobilityopen.com/); Nemčija: Kolping-Bildungswerk Paderborn (https://www.kolping-weiterbildung.de/); Irska: Your International Trainig (https://www.yourinternationaltraining.com/).
Trajanje projekta:
1. 12. 2021 - 1. 6. 2023
Cilji projekta:
- Dijaki in učitelji razvijajo kompetenco medkulturnosti in spoznajo vsaj 2 novi metodi dela vključevanja otrok iz drugačnih kulturnih okolij, ki ju nato na PUD-u/pri pouku preizkusijo pri lastnem delu.
- Vsaj 50 % udeležencev mobilnosti izboljša znanje tujega jezika in vsaj 30 % udeležencev mobilnosti se nauči osnovnega besedišča v novem tujem jeziku (portugalščini).
- Na področju internacionalizacije bomo do konca leta 2023 vzpostavili 2 novi kakovostni partnerstvi in izvedli 29 mobilnosti na področju PIU ter bomo vsaj 1x gostili tuje strokovne delavce.
Projekt financira Evropska Unija v sklopu projekta Erasmus+.
Izvedene aktivnosti:
- Erasmus+: mobilnost dijakov na Portugalskem
- https://www.prlekija-on.net/lokalno/30317/dijaki-gfml-opravljali-prakticno-usposabljanje-z-delom-v-vrtcih-na-portugalskem.html
- Delovna praksa v Španiji
Job Shadowing (sledenje na delovnem mestu): IES Consuelo Aranda Spain
Kot partnerska organizacija smo sodelovati s šolo IES Consuelo Aranda iz Španije.
V mesecu novembru 2022 so nas obiskali 3 učitelji iz Španije, ki so pri nas opazovali izvajanje učnega procesa, zlasti pa jih je zanimala uporaba IKT.
Učni izidi:
- Razviti medkulturno kompetenco (spoznati drugo kulturo, tuji šolski sistem, nove metode dela, način dela z dijaki s posebnimi potrebami),
- Razviti jezikovno kompetenco (uporaba tujega jezika, se naučiti osnov novega tujega jezika),
- Razviti digitalno kompetenco (seznaniti se z opremo šole, spoznati in preizkusiti uporabo digitalnih orodij, digitalnih načinov komuniciranja, seznaniti se z načini poučevanja na daljavo)
- Razviti organizacijske spretnosti.
Job shadowing – Obisk učiteljev iz Španije
Vključevanje otrok iz drugačnega kulturnega okolja v vrtce ter premagovanje kulturno jezikovnih barier (INCLUDE YOU)
Partnerji:
GFML – Tiny Signers (Združeno kraljestvo) – Kolping Bildungwerk Paderborn (Nemčija)
Trajanje projekta:
1. 6. 2018 – 31. 5. 2020
Mobilnosti se bo v dveh letih udeležilo 30 dijakov programa predšolska vzgoja. Prvo leto bo na mobilnost odšlo 20 dijakov, od tega 10 dijakov v Nemčijo in 10 dijakov v Združeno kraljestvo. Drugo leto bo 10 dijakov odšlo na mobilnost v Nemčijo.
CILJI PROJEKTA:
- dijaki bodo tekom mobilnosti osvojili vsaj dve metodi oz. vsaj dva vključevalna pristopa, ki ju bodo kasneje lahko uporabili v slovenskih vrtcih,
- dijaki bodo povečali tolerantnost in empatijo, saj bodo delali v medkulturnem okolju,
- dijaki bodo izboljšali svoje komunikacijske zmožnosti in razumevanje tujega jezika.
Dijaki bodo v času trajanja projekta okrepili tudi kompetenco medkulturnosti, izboljšali bodo učni uspeh pri tujem jeziku ter strokovnih modulih, z načrtovanjem in izvajanjem diseminacijskih aktivnosti bodo pridobili organizacijske spretnosti in medijske veščine. Prav tako se bo učinek mobilnosti odražal pri spremljevalnih osebah, in sicer predvsem v njihovem vključevanju pridobljenih spoznanj v letne delovne načrte ter pri prenosu novih spoznanj na sodelavce.
Projekt financira Evropska unija v sklopu Erasmus+ projekta. Stroški potovanja, bivanja in osnovni dnevni stroški so kriti s strani projekta.
Ožji projektni tim: Liljana Fajdiga, Barbara Špilak, Karmen Stolnik, Katja Peršak Hajdinjak, Nina Pečnik.
Izvedene aktivnosti:
- GFML-jevci delili izkušnje o mobilnosti v Angliji z vrstniki iz Maribora
- Po delovne izkušnje v tujino
- Na praksi v angleških vrtcih
- Delovna praksa v Nemčiji
Jezikovno in znakovno sporazumevanje otrok v prvem starostnem obdobju (JeZNAK)
Projekt »Jezikovno in znakovno sporazumevanje otrok v prvem starostnem obdobju« je dvoletni projekt mobilnosti dijakov programa predšolska vzgoja Gimnazije Franca Miklošiča Ljutomer, s katerim bomo pričeli v šolskem letu 2016/17 in zaključili v šolskem letu 2017/18.
S pomočjo mednarodne mobilnosti želimo 36 dijakom 2., 3. in 4. letnika (v posameznem letu se mobilnosti udeleži 18 dijakov) omogočiti izkušnje z njihovega strokovnega področja ter obogatiti in razširiti njihove strokovne kompetence.
Dijake, ki bodo sodelovali v projektu, smo izbrali na podlagi naslednjih kriterijev: motivacijsko pismo, ocene in znanje iz angleščine ter ocene praktičnega usposabljanja pri delodajalcu. Starši so v ta namen podali svoje soglasje o sodelovanju dijakov. Neposredno pred odhodom na mobilnost bomo s starši dijakov izvedli še sestanek.
V pripravljalni fazi projekta bomo septembra 2016 z izbranimi dijaki izvedli projektne dneve, ko se bodo pripravljali na mobilnost iz strokovnih modulov (RUP, JIZ, KOV, PPO, VES) na temo Komunikacija z otroki prvega starostnega obdobja, se seznanili z značilnostmi šolskega sistema v Angliji in s programi predšolske vzgoje v tamkajšnjih vrtcih ter spoznavali geografske, zgodovinske in kulturne značilnost države. Pripravljali se bodo tudi pri urah angleščine, kjer bo poudarek na strokovnem besedišču ter se podrobneje seznanili z načinom opravljanja prakse v tamkajšnjih vrtcih in vodenjem dnevnikov.
Vsa zgoraj opisana pridobljena znanja in kompetence bodo integrirani v 14-dnevno praktično usposabljanje v vrtcih v mestu Leeds v Angliji. Utrjevali bomo mednarodne stike in ustvarjali nove učne poti ter vnašali evropsko zavest v aktivnosti na šoli. S pridobljenim znanjem ter s poudarkom na jezikovnem in znakovnem sporazumevanju v predšolskem obdobju želimo spodbujati široko jezikovno raznolikost in medkulturno zavest ter prispevati k pridobivanju ključnih kompetenc, potrebnih za uspešno poklicno pot dijakov.
Izkušnje, pridobljene v projektu, bodo dijake zagotovo dolgoročno zaznamovale. Med temeljne kratkoročne cilje štejemo poglobitev jezikovne kompetence komunikacije v tujem jeziku in inkomponiranje teoretičnih znanj strokovnega področja predšolske vzgoje v vsakodnevno delo z otroki ter tako usvajanje konkretnih kompetenc. Dolgoročno želimo pri dijakih krepiti medkulturno zavest in spoštovanje raznolikosti.
Dijaki bodo po izvedeni mobilnosti pridobili potrdilo Europass mobilnost.
Projekt financira Evropska unija v sklopu Erasmus+ projekta. Stroški potovanja, bivanja in osnovni dnevni stroški so kriti s strani projekta.
Ožji projektni tim: Liljana Fajdiga, Barbara Špilak, Karmen Stolnik, Mojca Vizjak Horvat, Mojca Polak Williams
Izvedene dejavnosti v okviru projekta v šol. l. 2017/18:
- Zaključna konferenca projekta Erasmus+ JeZNAK
- Tuji vzgojitelji na GFML
- Prvi vtisi iz Leedsa – Erasmus+ KA1
- Spoznajmo kulturo Združenega kraljestva
- Srečanje s projektno partnerico Mojco Polak Williams
Izvedene dejavnosti v okviru projekta v šol. l. 2016/17:
- Spoznavanje kulture Združenega kraljestva
- Preko Skypa so spoznavali življenje v Angliji
- Pisanje življenjepisa s pomočjo aplikacije
- Priprave na odhod v Leeds
- Praktično usposabljanje v Leedsu
- Ustvarjamo skupaj na GFML!