Naslov projekta: Šport in umetnost zdravita dušo
Sodelujoče organizacije: Gimnazija Franca Miklošiča Ljutomer – Gimnazija Sveti Kliment Ohridski iz Severne Makedonije – Gimnazija Mladenovac iz Srbije
Trajanje projekta:
1. 9. 2022 – 29. 2. 2024
GLAVNI NAMEN IN CILJI PROJEKTA:
Glavni namen projekta je okrepiti duševno zdravje mladostnikov, s pomočjo njihovega udejstvovanja v umetniških in športnih aktivnosti.
Cilj 1: Okrepiti psihološko odpornost mladostnikov. Skozi različne delavnice bomo krepili psihološko odpornost mladostnikov, kar vključuje krepitev pozitivne samopodobe, osebne prožnosti ipd.
Cilj 2: Seznaniti mlade z viri pomoči, ki so jim na voljo v lokalnem okolju in na spletu ter jih spodbujati k uporabi le-teh. Raziskali bomo, kje mladi lahko poiščejo pomoč v lokalnem okolju, kje pa na svetovnem spletu. Ob tem pa jih bomo tudi naučili prepoznati lažne novice na spletu ter jih opozorili na nevarnosti na spletu, s čimer bomo prav tako krepili njihovo digitalno kompetenco.
Cilj 3: Poudarili bomo vlogo športa in umetnosti pri zdravljenju duševnih težav. Umetnost nam bo služila kot izhodišče za pogovor o zdravstvenih težavah ter kot sredstvo pomoči. Kot drugo sredstvo (samo)pomoči pa bomo izpostavili šport.
Cilj 4: Znižati stopnjo stigmatizacije težav v duševnem zdravju. Najprej bomo raziskali stopnjo stigmatizacije duševnega zdravja v posameznih vključenih državah, saj se namreč zaradi nje mnogi ne odločijo poiskati strokovne pomoči. Zasnovali bomo manjšo kampanjo proti stigmatizaciji duševnega zdravja.
Izvedene dejavnosti:
- Mladinska izmenjava na GFML (oktober 2022)
- Dijaki GFML v Ohridu (marec 2023)
Tema: Finding your voice
Partnerji: GFML – Stedelijke Scholen Gemeenschap Nijmegen
Trajanje projekta:
1. 9. 2018 – 31. 12. 2020
Izmenjave se bo udeležilo 23 mladih iz GFML ter 23 mladih iz Stedelijke Scholen Gemeenschap Nijmegen
CILJI PROJEKTA:
- spoznavanje drugih navad, kulture, religije, življenjskih slogov,
- učenje tujega jezika
- primerjati življenje mladega človeka znotraj EU; prednosti in slabosti, razlike med državami
- Izoblikovanje predlogov, kako zmanjšati onesnaževanje narave na globalni in lokalni ravni
- izoblikovanje predlogov za vključitev migrantov v našo okolje,
- iskanje primerov dobre prakse vključevanja migrantov in beguncev v družbo in v slovenski ter v nizozemski šolski sistem,
- učenje tujega jezika
- srečanje z nizozemskim brezdomcem, ki si je v Ljubljani ustvaril dom
Dijaki se bodo na izmenjavi seznanili z migracijskimi tokovi, razmišljali bodo kako migrante vključiti v šolski sistem in v širšo družbo, kako razbijati mite in stereotipe o njih ter se spopasti s sovražnim govorom. Seznanili se bodo z okoljsko problematiko in spregovorili o rešitvah za bolj zdravo, naravno okolje. Primerjali bodo življenje znotraj EU, poiskali prednosti in slabosti ter se seznanili z prioritetami Unije na splošno. Spoznavali bodo medsebojne razlike in podobnosti na področju jezika, kulture, življenjskih stilov in navad. Jezika se bodo tudi učili v obliki medvrstniškega učenja.
Tema: Spoznavam preteklost, učim se za prihodnost
Partnerji: Fundacion San Patricio Madrid in Mladinski center Prlekije
Trajanje:
1. 8. 2018 – 31. 1. 2019
Cilji projekta:
- spoznavanje kulturne dediščine partnerske države,
- učenje tradicionalnih plesov - folklore in flamenca (25 % vključenih dijakov se nauči novega plesa),
- izboljšanje rabe jezika in učenje novega jezika (25 % dijakov izboljša kompetenco rabe tujega jezika in se nauči novega jezika),
- poiskati vzporednice v kulinarični tradiciji,
- obuditi stare navade in poklice,
- vzpostaviti stik s slovenskima ambasadorjema evropskega leta kulturne dediščine, to je prof. dr. Igorjem Saksida in raperjem Rokom Terkajem, ki sta v albumu in knjigi Kla kla klasika združila slovensko klasično poezijo in moderne hip hop ritme in ju povabiti k sodelovanju, da bi združili in prepletli španske in slovenske klasične in sodobne ritme,
- pridobiti pravico do uporabe znaka Evropskega leta kulturne dediščine.
Učinki projekta:
Skozi vse faze projekta so se na udeležencih odražali naslednji učinki:
- udeleženci so na novo pridobili ali dvignili raven že pridobljenih ključnih kompetenc,
- udeleženci so uvideli pomen neformalno pridobljenega znanja ter spoznali načine njegovega unovčenja,
- udeleženci so z izpolnjevanjem Youthpass certifikata in prijavo ter seznanjanjem s portalom eNefiks začeli načrtovati svojo karierno pot,
- udeleženci so zaradi projekta postali bolj samostojni in samozavestni,
- udeleženci bolj spoštujejo kulturno raznolikost, bolj se zavedajo skupnih evropskih vrednot,
- udeleženci so izboljšali sposobnost sodelovanja v skupini,
- udeleženci so izboljšali znanje tujega jezika in se naučili novega tujega jezika,
- udeleženci so se naučili soočati z novimi situacijami.
Učinek je bil izrazito viden na udeležencih z manj priložnostmi, ki so se v aktivnosti in dejavnosti zelo aktivno vključevali in tako pridobili na samozavesti in na sodelovanju v skupini. Pridobili so na osebnostni rasti, izboljšali pa so tudi socialne kompetence.
Učinek na sovrstnike:
- sovrstniki so se seznanili s prednostmi sodelovanja v projektih Erasmus+,
- sovrstniki so se seznanili s s prednostmi pridobljenih izkušenj in kompetenc,
- sovrstniki so spoznali delo mladinske organizacije.
Učinek na sodelujoče organizacije:
- sodelujoče organizacije smo v ožjem in širšem okolju postale bolj prepoznavne in zanimive za sodelovanje,
- sodelujoče organizacije smo okrepile mednarodno sodelovanje, saj z obema partnerjema nadaljujemo mednarodno sodelovanje,
- sodelujoče organizacije smo uspele povezati neformalne in formalne oblike pridobivanja znanja.
Učinek na spremljevalne osebe:
- se odraža v strokovnem razvoju,
- spremljevalne osebe so izboljšanje kompetenco timskega dela, medkulturno izkušnjo.
Učinek na ravni sistema:
- s prispevkov v nacionalni oddaji Dnevnikov izbor smo širši javnosti predstavili doprinos programov Erasmus+ tako na sodelujoče posameznike kot na vključene organizacije.
- s predstavitvijo primera dobre prakse strokovni javnosti na mednarodnih konferencah želimo, da bi strokovna javnost prepoznala doprinos tovrstnih akcij in jih še naprej podpirala ter (so)financirala.
Diseminacija:
- https://4d.rtvslo.si/arhiv/dnevnikov-izbor/174586271
- http://www.gfml.si/index.php/o-soli/novice/1496-s-trkajem-proslavili-drzavni-praznik-in-zakljucili-projekt-erasmus-past-for-future
- http://www.gfm-media.si/?lang=&option=gallery&gid=18&album_id=615
- https://www.prlekija-on.net/lokalno/19848/proslava-ob-dnevu-samostojnosti-in-enotnosti-v-ljutomeru.html
- https://www.pomurec.com/vsebina/50685/FOTO__V_Ljutomeru_obelezili_dan_samostojnosti_in_enotnosti
- https://www.vestnik.si/slovesnost-ob-dnevu-samostojnosti-in-enotnosti-v-ljutomeru-6633874
- https://www.youtube.com/watch?time_continue=285&v=qZRTgcLSaZQ
- https://soundcloud.com/gfml/glas-gfml-15
Tema: Migracije in medkulturni odnosi (MAIR)
Partnerji: GFML – Gimnazija Sv. Kliment Ohridski – Mladinski center Prlekije - Pokrajinski center NVO
Trajanje projekta:
1. 1. 2018 – 31. 12. 2018
Izmenjave se bo udeležilo 26 mladih iz GFML ter 28 mladih iz Gimnazija Sv. Kliment Ohridski.
CILJI PROJEKTA:
- spoznavanje drugih navad, kulture, religije, življenjskih slogov,
- izoblikovanje predlogov za vključitev migrantov v našo okolje,
- iskanje primerov dobre prakse vključevanja migrantov in beguncev v družbo in v slovenski ter v makedonski šolski sistem,
- učenje tujega jezika
- s pomočjo študije primera - obiska makedonskega kulturnega društva "Biljana" v Mariboru in obiska romske skupnosti spoznati izkušnjo soočanja z multikulturnostjo in tudi primera kršenja človekovih pravic,
- obisk slovenskega veleposlaništva v Makedoniji.
Dijaki se bodo na izmenjavi seznanili z migracijskimi tokovi, razmišljali bodo kako migrante vključiti v šolski sistem in v širšo družbo, kako razbijati mite in stereotipe o njih ter se spopasti s sovražnim govorom. Spoznavali bodo medsebojne razlike in podobnosti na področju jezika, kulture, življenjskih stilov in navad. Jezika se bodo tudi učili in oblikovali slovarček temeljnih pojmov teme izmenjave.