fbpx

GFML-jevci smo doma

Pri likovni umetnosti smo obravnavano snov srednjega veka aktualizirali in povezali z današnjim časom. Spomnili smo se takratne epidemije kuge, ki logično pelje razmišljanje v smer corona pandemije. Tako so dijaki v svoji nalogi na kreativen način združili temo, ki nas v teh dneh preokupira, s tehniko mozaika, ki so jo pogosto uporabljali v zgodnjem srednjem veku. A tudi pri tehniki so lahko s svojo  izvirnostjo posegali po različnih materialih ali uporabili sodobno tehnologijo. Obilo užitka ob ogledu del in prebiranju komentarjev.
Tanja Trajbarič Lopert

alen balazic

Z mozaikom sem želel pokazati, da se ne moremo skrivati/si zatiskati oči pred realnostjo, ki je trenutno koronavirus. Ta realnost nas bo oz. Je že doletela in smo nanjo bolj pripravljeni če se pred njo ne skrivamo.
Alen Balažic, 1.B

anja kurbus

Anja Kurbus

blaž kolman

fotomozaik blaž kolman

Blaž Kolman

hana berendijas

Predstavlja žensko "Femme Fatale" (tudi naslov slike je enak), ona je bistvo slike, zato je njena obleka narejena iz različnih materialov v različnih odtenkih rdeče, kar spominja na mozaik, katere pa sem nizala po različnih oblikah v obliki majhnih krogov. Odločila sem se, da ji ne želim spremeniti obraza, las in rok, ker sem želela, da se s slike točno razbere, da je to predstavnica nežnejšega spola. Za ozadje pa sem vsela siko bara, ki sem jo malenkost zameglila. Z ozadjem sem želela prikazati določen trenutek in nekako tudi njeno samostojnost in odločnost.

Hana Berendijaš, 1.d

iva stefanec

Iva Štefanec

kaja rihtaric

Kaja Rihtarič

Kristina Genc

Ob razbijanju starih, na videz neuporabnih cvetličnih lončkov se mi je v glavi pojavila misel:
»Človek, človekova duša je kot cvetlični lonček. Naša duša je pogumna, živa, polna ljubezni, a se hitro zlomi. Že v naslednjem trenutku je raztreščena na tisoče koščkov. Tako živi, a tako ranljivi smo. Kaj je močnejše od naše duše, od našega srca, ki se tisočkrat zlomi pa še vedno živi? Dušo je mogoče sestaviti nazaj. Sestaviti je ne moremo sami, pri tem nam pomagajo ostali. Ostale raztreščene duše, ki se kot koščki keramike povežejo med seboj in tvorijo novo, celo, živo dušo.«

Kristina Genc

Lum mozaik Rene Zorman

Glaven motiv mozaika je dandanes zelo popularna in na žalost zelo razširjena tema – koronavirus. Zavedam se, da je tema dokaj neoriginalna, a sem se zanjo vseeno odločil, saj želim izpostaviti in povdariti predvsem eno stvar, ki jo tekom predstavitve tudi razložim.

Če začnemo kar na sami sredini mozaika, opazimo narisan koronavirus. Postavil sem ga v sredino zato, ker nekako predstavlja glavno temo, je nekakšna rdeča nit dela. Opazimo tudi, da ni narejen iz tipičnega mozaikastega stila oz. tehnike; ni sestavljen iz večih drobnih delcev, kot ostali deli mozaika, temveč je celoten. S tem sem želel povdariti, da res sili v ospredje, je s svojo drugačnostjo osvojil misli družbe, jih odvrnil od vseh drugih “normalnih” informacij in totalno prevzel pozornost – kot ta nenavadna prvina v mojem delu odvrača pozornost do drugih delov mozaika.
Virus leži oz. je postavljen na polje trikotnikov toplih barv. Polje teh trikotnikov v stilu mozaika je oblikovano kot nekakšna krivulja, ki se od levega spodnjega kota mozaika vzpne do vrha mozaika na sredini in se nato spet spusti navzdol, v desen spodnji kot. To polje predstavlja skrbi, paniko, strah in negotovost ljudi, ki jo je v celoti povzročil le virus. Ta je popolnoma prevzel nadzor nad družbo in jo ostrašil. S to vzpenjajočo se “krivuljo” tega polja “panike” sem želel povdariti, da se je strah in vse ostalo nekdaj začelo graditi, zdaj bo po mojem mnenju v kratkem doseglo svoj vrh, proti poletnemu času pa bo se stvar začela ohlajati – tako se vzpenja in spušča tudi zunanja linija tega polja. Tople barve predstavljajo nekakšne močne, vpadljive, ostre barve, ki s svojo ostrino padajo in režejo opazovalcu v oči, da res občutijo to paniko, ki jo polje povzroča. V polje “panike” sem vključil tudi simbol praznin med samimi trikotniki. Kot lahko vidimo, so na levi strani polja (ko se je panika začela vzpenjati) praznine med trikotniki manjše – trikotniki so tako bolj nagneteni (kar predstavlja večjo paniko, nagneten strah ljudi, kaj bo virus prinesel, kako bomo se obnašali …), na desni strani so pa praznine nekoliko večje (panika se bo nekako zrečila, ljudje se bodo umirili).

Prek polja “panike”, na drugi strani, vidimo napsroten motiv. Polje hladnih, nežnih barv, ki s svojo milino predstavljajo nek mir, pred izbruhom virusa in na desni strani seveda po izbruhu virusa. Barva paleta je sestavljena iz odtenkov modre, in turkizne (obe barvi veljata za pomirljivi), na desni strani polja “miru” pa lahko opazimo tudi odtenke čiste zelene barve, ki nekako presekajo tisto tipično milino barv in desni strani polja “miru” dajejo grenak priokus. S tem sem želel uprizoriti neke posledice, ki jih bo virus za vedno vcepil v človeško družbo, tudi v stanje miru, saj se ga bodo ljudje za vedno spominjali, spominjali pa se bodo tudi tistih, katere je virus žal premagal.

Končno smo prišli do tistega glavnega sporočila mozaika, zaradi katerega sem si sploh želel ustvariti delo na temo tako neoriginalne vsebine – koronavirusa. Med poljema “miru” in “panike” opazimo veliko število rok, ki nekako ločujejo ti dve polji, ju med sabo tudi povezujejo in spremljajo. Te roke predstavljajo ljudi – človeško družbo na splošno. Roke so obarvane v barve, ki se med seboj prelivajo in vbistvu prikazujejo vse človeške polti, ki pomenijo tudi čisto vse ljudi. Vsi ti ljudje ti dve polji nekako ločujemo s svojimi dejanji, ločujemo strah in paniko od miru in svobode. Pobarvan del rok prikazuje le pest, s stegnjenim kazalcem, ki kaže v polje “miru”, saj si menda vsi ljudje želimo miru in ne strahov, ki jih virus prinaša. Želim povdariti tudi, da roke niso povezane, kar prikazuje pravilno vedenje v teh razmerah – čim manj druženj in več samoizolacij. Kljub nepovezanosti rok, pa vse roke – tako kot vsi ljudje – nad sabo nosimo enako streho, enak cilj (polje “miru”). To tudi prikazuje, da se vsi ljudje moramo združiti in se skupaj boriti proti virusu, kljub karantenam in oviram v svetu.

Rene Zorman, 1. b

Lučka Prem copy

Lučka Prem

marija markrab copy

Marija Markrab

matic sever

Matic Sever

mosaic mosaic5ines kraner

mosaic mosaicines kraner

Ines Kraner

mozaik 21. mar. 2020 22 35 38

Razlaga mojega mozaika: Res je, da je moj mozaik preprost in minimalističen, a njegovo sporočilo doda vrednosti. Prikazuje največji problem koronavirusa za nas, mlade, ki vemo, da nas korona najverjetneje ne bo stala življenja. Socialno izobčenje. Okuženi so prikazani kot rdeči kvadratki, ki se jih vsi izogibajo(neokuženi- roza kvadratki). Moj ključen nasvet je, da ostanemo doma, izolirani, pa naj je to še tako zahtevno, saj hrepenimo po lepi naravi (in vremenu prejšnjih dni). Žalostna sem, da je tako, zato je okno razbito. Gledam skozenj na ta svet, ki odhaja v norost... in se že ravsa za wc papir 😃
Nela Copot

mozaik 31 Mar 2020 at 16 00Maša Jug copy

Maša Jug

mozaik alina

Alina Drobec

mozaik diona

Diona Toplak Komaricki

MOZAIK DN NUŠA DOLAMIČ 1. D

Nuša Dolamič

Mozaik F matej novak

Matej Novak

mozaik Kaja Baler copy

Kaja Baler

mozaik neja mladenovič copy

Neja Mladenovič

mozaik Rene Žižek

Roka, ki je upodobljena na vrhu slike ponazarja politike, medije in ostale vplivne osebe/korporacije, ki zadevo dostikrat preveč napihujejo in, dobesedno vzamejo naše življenje v svoje roke. Z nami se igrajo, kot če bi bili lutke na vrvicah. Nadzorujejo naša življenja in dejanja, ljudje (še posebej starejši) pa verjamejo vsemu, kar povedo mediji in kar preberejo na družabnih omrežjih (tudi če to ne drži).

Rene Žižek

neja horvatič

Neja Horvatič

neja horvat copy

Neja Horvat

neja kovač

Neja Kovač

nika sobočan copy

»Moj mozaik predstavlja, kako je ta korona virus napadel ves svet. Črnina v ozadju predstavlja vse ljudi, ki so zaradi tega virusa umrli in tiste ki trpijo za njim. Ampak v vsakem slabem je tudi nekaj dobrega. Kot vidite, sem uporabila zelo žive barve (modro in zeleno) za celine in morje, kajti zdaj se svet obnavlja, ker tovarne ne delajo in smo ljudje doma, tako da ga ne onesnažujemo. Ves svet se bori za nas ljudi, da bi končno spet lahko živeli normalno, ampak žal ne gre tako hitro. Države si pomagajo med sabo, tako da ena drugi svetujejo kako najhitreje preprečiti virus, zato sem naredila masko na Zemlji.
Upam da bo čimprej vsega tega konec in bomo spet živeli kot smo prej.«

Nika Sobočan

tadeja makoter M

Tadeja Makoter

zara kovač

Zara Kovač

Špela Žinko

Špela Žinko

Jure Ahlin

Jure Ahlin

Objavljenje vsebine so pregledane, vendar niso lektorirane in ne izražajo stališč Gimnazije Franca Miklošiča Ljutomer.
external Oddajte svoj prispevek

Najnovejše

VEČ NOVIC PRIDRŽITE "SHIFT" ZA VSE PRIKAŽI VSE