fbpx

Novice

Dijaki predšolske vzgoje iz 2. va in 2. vb so bili aprila pri predmetu naravoslovje za otroke zelo aktivni, saj so pripravili in izvedli naravoslovne delavnice za učence 2. razreda OŠ Ivana Cankarja Ljutomer in otroke v vrtcu Bistrica ter učence 1. in 2. razreda tamkajšnje osnovne šole.
V Ljutomeru so se na delavnicah ukvarjali z naravnimi in umetnimi barvili. V prvem delu so učenci s pomočjo dijakov predšolske vzgoje iz zelenih listov teloha in deteljice pridobili barvilo, ki so ga nanesli na sredino okroglega filter papirja. Nato so iz filtrirnega papirja naredili zvitek, ki so ga vtaknili v sredino papirja. V petrijevko so nalili topilo in zvitek v petrijevko postavili tako, da se je namočil in je topilo začelo potovati po filter papirju. Pri tem so dobili zanimiv vzorec iz zelenega barvila, saj je zeleno barvilo sestavljeno iz različnih odtenkov zelene in rumene ter oranžne barve. Barve so povezali tudi z barvami listja v različnih letnih časih.
V drugem delu so dijaki z učenci izvedli še kromatografijo umetnih barvil, in sicer na enak način, samo da so na kromatografski papir v obliki metulja nanesli vodotopne flumastre in postopek ponovili kot prej pri naravnih barvilih. Pri tem so ugotovili, iz katerih osnovnih barv je sestavljena posamezna barva.
Na osnovni šoli Bistrica in v njihovem vrtcu pa so dijaki izvedli delavnice o kalejdoskopu. Učenci in otroci so v prvem delu na folije narisali različne vzorce – mandale in jih pobarvali. V drugem delu so sestavili kalejdoskop s pomočjo rolice toaletnega papirja, v katero so po dolgem pritrdili tri trakove zrcal, izdelanih iz aluminijaste folije. Na en konec rolice so namestili pobarvan vzorec in ga pričvrstili s peki papirjem. Na drugem koncu so rolico zaprli s kartonom, ki je imel na sredini luknjico, skozi katero so lahko pogledali "drugačen svet", kot je pripomnila udeleženka delavnice.
Na koncu so izvedli še reakcijo s pecilnim praškom in kisom v zaprti posodici, na katero so postavili raketo. Ko je bilo v posodici dovolj ogljikovega dioksida, ki je plin, ki nastaja pri tej reakciji, je raketa poletela v zrak. Ob tem so učenci in otroci iz skupin v vrtcu ponavljali štetje do 30, saj so s štetjem merili čas, preden raketa poleti v zrak.
Dijaki in učenci so se zelo zabavali, prav vsi pa se veselijo obiska v naslednjem šolskem letu.

Zadnje novice

VEČ NOVIC PRIDRŽITE "SHIFT" ZA VSE PRIKAŽI VSE

Aktualne video vsebine

Nove fotografije

Avdio vsebine